Szkolenia
Nie ma dwóch identycznych pilotów, dlatego program nauczania układamy elastycznie. Kurs podstawowy obejmuje 45 godzin teorii, podczas których w kameralnej salce tuż obok hangaru omawiamy aerodynamikę, meteorologię i prawo lotnicze. W kolejnych 15 godzinach zajęć praktycznych uczysz się wykonywać kręgi nad lotniskiem, startować z krótkiego pasa i lądować przy bocznym wietrze. Wszystko pod czujnym okiem instruktora I klasy – tego samego, który kiedyś przeleciał motolotnią nad Bałtykiem i stanął na podium Mistrzostw Świata.
Dla bardziej zaawansowanych przygotowaliśmy moduł Cross‑Country Adventure. To tygodniowa wyprawa, podczas której codziennie pokonujemy odcinek ponad 150 kilometrów, śpimy w namiotach rozbijanych przy małych trawiastych lądowiskach i od świtu dopieszczamy plan lotu, analizując prognozy meteogramów. Taki trening uczy odpowiedzialności, zarządzania paliwem i czytania terenu – bezcennych umiejętności przy późniejszych solowych przelotach transgranicznych.
Ruszyliśmy też z cyklem warsztatów dla szkół średnich – „Matematyka w chmurach”. Uczniowie konstruują miniaturowe skrzydła, mierzą siły nośne w wiatrogeneratorze, a na koniec dostają zaproszenie na lot zapoznawczy. Wielu z nich wraca, by już jako pełnoletni zapisać się na kurs licencyjny. To dowód, że lotnictwo wciąga – dosłownie i w przenośni.